تماس با ما
شما میتوانید از طریق ایمیل سایت با ما در ارتباط باشید: info@riazibaham.ir
به علاوه، میتوانید ما را در شبکههای اجتماعی دنبال کنید و از این کانالها نیز با ما ارتباط برقرار کنید:
- کانال ریاضی با هم در تلگرام
- صفحه ریاضی با هم در اینستاگرام
سلام خانوم تدریسی ممنون بابت توضیح خوبتون واقعا عالی توضیح میدید
فقط میشه فیلم های فصل ششم ریاضی نهم رو هر چه زودتر بزارید
ممنون میشم
سلام ، چشم 🙂
سرکار خانم مهندس تدریسی
با درود فراوان
الف – مسئله 1 صفحه 4 پایه هفتم:
مجموع سن 3 نفر 14 سال و حاصلضرب سن آنها 70 سال است. سن بزرگترین نفر چقدر است؟
یکم: 5 و 5 و 4 برای نفر اول 5 باید نوشته شود.
دوم: 3.3.8 = 72 است و نه! 48
ب – مسئله 3 صفحه 8 را حل نمی کنید؟ اگر ده نقطه روی یک خط نیستند …
سوم: از دیدگاه من گفتار و نوشتار بسیار سودمند و کارآی شما نیاز به ویرایش دارد!
چهارم: اگر درست می دانید پاسخ مرا با پُست الکترونیکی من بدهید
تندرست و شاد و کامیاب باشید.
سلام ، ممنون بابت وقتی که میذارید و نظراتتون رو مینویسید. من با همون ترتیبی که نوشتید جواب سوالاتتون رو میدم:
الف:
یکم. به همین ترتیبی که نوشته شده درست هست، چون در هر مرحله باید همهی حالتهای اون مرحله رو بنویسیم، پس وقتی داریم ۴ رو مینویسیم حالت ۵ و ۵ و ۴ نوشته میشه(4 اول). حالتهای ۵ هم دیگه نوشته نمیشه چون همه تکرارین.
دوم. راستش من پیدا نکردم چیزی رو که شما میفرمایید چون توی جزوه حاصلضربها نوشته نشده و فقط حالت مطلوب و نامطلوب رو مشخص کردم. ولی یه مطلبی رو لازم میدونم که بگم خدمتتون
من ویدیوها رو چند بار بازبینی میکنم تا اگه جایی نیاز به اصلاح داره اصلاحش کنم. ولی اگه ببینم مطلبی که اشتباه گفتم بچهها رو به اشتباه نمیندازه اصراری برای ویرایشش ندارم. مثلا همین مطلبی که شما فرمودید. من ممکنه توی ویدیو ۳×۳×۸ رو مثلا ۴۸ نوشته باشم ولی خیالم راحته که دانشآموز کلاس هفتم اگه این ضرب رو ببینه حتما خودش متوجه میشه که من این ضرب رو اشتباه انجام دادم و توی یادگیری و اموزشش خللی ایجاد نمیشه. (ولی مثلا من اگه در حال اموزش دادن مبحث ضرب باشم قطعا این اشتباه ممکنه بچهها رو کلا به اشتباه بندازه و باید حتما اصلاح بشه)
ب. همهی مسالههای کتاب رو حل نکردم توی جزوهها و اینم جزو مسائلی هست که حل نشده
سوم. قطعا اکثر نوشتهها و اموزشها نیاز به ویرایش دارن و مطالبی هم که من آموزش دادم از این قاعده مستثنی نیستن.
امیدوارم که فرصتش رو پیدا بکنم و بتونم جزوهها رو تکمیلتر کنم و اگه اشکالی هم وجود داره برطرف کنم.
Posters highlighting 10 problem solving strategies.
The 10 problem solving strategies included in this poster set are:
Guess and check
Make a table or chart
Draw a picture or diagram
Act out the problem
Find a pattern or use a rule
Check for relevant or irrelevant information
Find smaller parts of a large problem
Make an organized list
Solve a simpler problem
Work backwards.
SOURCE:https://www.teachstarter.com/us/teaching-resource/10-problem-solving-strategies-posters/
با درود فراوان
هر کدام از این 10 راهبرد را در برابر کدام یک از 6 راهبرد کتاب ریاضی پایه هفتم می گذارید؟
سپاسگزارم.
سلام وقتتون بخیر
Guess and checkحدس و آزمایش
Make a table or chart رسم شکل یا الگوسازی
Draw a picture or diagramرسم شکل
Act out the problem
Find a pattern or use a rule الگویابی
Check for relevant or irrelevant information حذف حالتهای نامطلوب
Find smaller parts of a large problem زیرمساله
Make an organized list الگوسازی
Solve a simpler problem حل مساله سادهتر
Work backwards
دو تا از راهبردها با راهبردهایی که ما توی کتاب هفتم داریم بطور کامل مچ نمیشن ( یا شاید من نتونستم ارتباطشون بدم بطور دقیق)
سپاسکزارم.
Make a table or chart رسم شکل یا الگوسازی
درست است،تشکیل جدول و رسم نمودار.
Act out the problem
مسئله را به زبان و کلمات خود بیان کنید. مسئله را به صورت یک نمایش ساده اجرا کنید.
ACT OUT
phrasal verb of act
1.
perform a narrative as if it were a play; translate something into action.
“students were encouraged to act out the stories”
Psychoanalysis
express repressed emotion or impulses in overt behavior as a defensive substitute for conscious recall, typical of some behavioral disorders.
2.
North American
behave badly, especially when unhappy or stressed.
“many children who act out while awaiting placement in a healthcare facility end up in juvenile detention”
بله من توضیحات Act out the problem رو خوندم، یه فیلم کوتاه هم ازش دیدم ولی مشابهی براش پیدا نکردم توی راهبردهای کلاس هفتم.
سرکار خانم فرهیخته معصومه تدریسی
با درود فراوان
روش تدریس شما با نظم و آرامشی که دارید، بسیار سودمند و موثر است. به شما و همه
دست اندرکاران “ریاضی باهم” شادباش می گویم. دست مریزاد، پُر توان باشید.
واقعا ممنونم بابت این همه لطفتون 🙂
سلام و خدا قوت. من برای درسنامه متوسطه اول به مشکل خورده بودم که چه طوری می تونم برای بچه هایی که گوشی ندارند خیلی ساده توضیح بنویسم، که به سایت شما برخوردم. واقعا عالیه. انشاالله که موفق باشید.
سلام ، ممنون از لطفتون
واقعا باعث خوشحالی و افتخاره که مطالب سایت براتون مفید بوده.
امیدوارم که شما هم همیشه موفق باشید.
سلام خیلی عالیست فقط این ها ودیئو نداره میشه جوابمو بدین اخه قبلا داشت الان چرا نداره
سلام… ویدیوها رو امسال داریم ضبط میکنیم. فصلهایی که اماده شده بود که توی سایت گذاشتیم. فصلهای بعد هم به محض اینکه آماده بشه میذاریم توی سایت.
سلام در غربال ۱ تا ۱۰۰ ،۵۲ امین عددی که خط می خورد چیست ؟
سلام
اول عدد ۱ خط میخوره
بعد ۴۹ تا عدد زوج خط میخوره
پس تا حالا ۵۰ تا خط خوردن
بعد مضارب ۳ که قبلا خط نخوردنباید خط بخورن، که به ترتیب عددهای زیر میشن:
3×3
5×3
پس ۵۲مین عدد ۱۵ هست.
با سلام و خسته نباشید.خیلی سایت خوبی دارید.
فقط میخواستم بدونم فقط تا جلسه هفتم هر پایه رو میزارید؟
یا بقیه اش خریدنیه؟
سلام وقتتون بخیر
همهی جزوه ها رایگانه و به مرور در سایت گذاشته میشه. اگه عجله دارید میتونید جزوه ها رو از کانال تلگرام “ریاضی با هم” دانلود کنید.
آیدی کانال: riazibaham@
اخه اینو نمیار
توی قسمت سرچ تلگرام اگه بزنید میاد.
شما واقعا قشنگ و عالی توضیح دادین با هیچ جمله و کلماتی نمیشود از شما تشکر و قدرانی کرد فقط کار خداست از طرف ما جبران کند.
خدا رو شکر میکنیم که بهمون این سعادت رو داده
باسلام ضمن تشکر از سرکار عالی خیلی عالی بود (بصورت روان وقابل فهم بیان شده است)
سلام خسته نباشید خیلی عالی بود لطفا بقیه فصل های دیگر ریاضی پنجم دبستان را هم بگذارید . متشکرم
سلام، خداروشکر که راضی بودید.
بقیه جزوهها رو داریم آماده میکنیم که توی سایت بذاریم، اما اگه میخواید زودتر به جزوهها دسترسی داشته باشید میتونید عضو کانال تلگرام “ریاضی با هم” بشید.